נושא משרה בחברה


מי נחשב לנושא משרה בחברה?

נושא משרה בולטים ומוכרים בחברה הם חברי הדירקטוריון והמנכ"ל של החברה, אולם בחברה יש בעלי תפקיד נוספים אשר מוגדרים כנושאי משרה.

לפי חוק החברות נושא משרה הוא מנהל כללי, המשנה למנהל הכללי, סגנו, מנהל ראשי, כל ממלא תפקיד כאמור, דירקטור או מנהל שכפוף באופן ישיר למנהל הכללי.

זו לשון ההוראה בחוק החברות:

"נושא משרה" –  מנהל כללי, מנהל עסקים ראשי, משנה למנהל כללי, סגן מנהל כללי, כל ממלא תפקיד כאמור בחברה אף אם תוארו שונה, וכן דירקטור, או מנהל הכפוף במישרין למנהל הכללי;

מה תפקידו של נושא משרה בחברה? למידע על תפקידים ראו – דירקטוריון ומנהל כלליי.

מה החובות החלות על נושא משרה? חשוב להכיר מיהם נושאי המשרה שכן אלו נושאים באחריות שונה בהתאם להוראות חוק החברות, זאת מלבד לאחריות שנקבעה להם בהסכם העסקתם. למשל חוק החברות קובע חובת זהירות וחובת אמונים שחלות על נושאי משרה (למידע נוסף ראו חובת זהירות של דירקטורים וכן ראו גם קיפוח בעלי מניות מיעוט).

למידע נוסף בנושא נושאי משרה ו/או לייעוץ פרטני בסוגיות הנוגעות לנושאי משרה ובכלל זה חובות החלות עליהם, פרשנות הוראות הדין וכו', יש להתייעץ עם עו"ד לחברות.

האמור לעיל לא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ללא התייעצות עם עו"ד.