חוזה התקשרות מול משפיען (influencer)


מה צריך לדעת כשמתקשרים עם משפעינים?

חוזה עם משפעין הוא כלי משפטי שיכול לעזור לצדדים להגדיר את תנאי ההתקשרות בינהים, החוזה כולל התייחסות לזכויות והחבות של המתקשרים.

  1. בחירת משפיען: לפני התקשרות מומלץ לבצע מחקר על הידע והניסיון של המשפיען, לקוחות ושיתופי פעולה שהוא קיים, רצוי גם לעקוב אחריו ברשתות החברתיות, לצפות בתכנים (סרטונים, פוסטים ותמונות וקטעים אחרים), כך תוכלו להבין את התוכן והסגנון של המשפעין על מנת לוודא את מידת התאמתו לקמפיין ומטרת ההתקשרות שתרצו לקדם.
  2. מהי מידת כדאיות ההתקשרות למשפיען? מבחינת המשפיען הוא ירצה לדעת מה הערך שלו בהתקשרות עם החברה, לעיתים תמורה כספים לא מספיקה, משפעינים גם מכוונים את הקריירה שלהם ורוצים להתמקד באפיקים שיוכלו לסייע להם להגשים את מטרותיהם, ולכן רצוי להדגיש למשפיען את כדאיות ההתקשרות גם מזוויות נוספות –  חשיפה לקהל חדש, קידום תכנים איכותיים או פעולות מוערכות בציבור כגון עזרה לזולת.
  3. קשר אישי ואמינות: הצלחתו של חוזה פעמים רבות תלויה במידה הקשר האישי שנרקם בין הצדדים, קשר אישי יכול לסייע גם לאמינות ורצון הצדדים להביא להשאת התועלת השל המתקשרים. מומלץ לקיים פגישה אישית פיזית עם המשפיען, ולא להסתפק לעבוד רק דרך סוכן של משפיעים. פגישה יכולה לסייע לכם גם לבדוק את התאמת המשפיען לתפקיד ולהסביר לו טוב יותר את התוצרים הנדרשים.

מה כולל חוזה ההתקשרות עם המשפיען? דגשים לחוזה מול משפיען

  1. מטרת ההתקשרות והיקף השירותים שיסופקו: מומלץ להגדיר היטב את סוג השירותים והיקף השירותים שיספק המשפיען. זהו אחד מהנושאים היותר רגישים שקיימים בחוזה, החבר כגון יצירת סרטונים כולל עריכתם להפצה ברשתות חברתיות (מוגדרות), מספר סרטונים שיכונו וכן סוגי תכנים נוספים שיוכנו על ידי המשפיען כגון כתיבה של פוסטים, השתתפות באירועים, כנסים, תשדירי רדיו ועוד.  במסגרת זו החברה המתקשרת עם המשפיען תרצה לקבל תמונה ברורה מהם תוצרי העבודה שתקבל, ערוצי הפצתם (פייסבוק, טווטיר, טיקטוק) ועוד.
  2. משך החוזה, מועדי אספקה ותנאי תשלום: רצוי להגדיר את משך החוזה והמועד למסירת תוצרי העבודה, כך גם יגדירו הצדדים את התנאים לתשלום התמורה למשפיען, פעמים רבות התמורה משולמת לפרקים עם קצב התקדמות העבודה ומסירת התוצרים לידי החברה, אולם התשלום יכול להיקבע גם באופן שונה כגון אחוז מהמחכירות או תמריצים אחרים.
  3. סודיות: התקשרות עם משפיען כרוכה בגילוי מידע על החברה, סכומי התקשרות ונתונים נוספים שהמידע לרוב תעדיף לשמור בסודיות.
  4. ביטול חוזה והתמודדים עם אירועים חיצוניים: חשוב להתייחס לתרחישים שעשוים להשפיע על מערכת היחסים ומסירת תוצרי העבודה כגון בקשה מטעם המשפעין לסיים את ההתקשרות מוקדם, החלפת משפעין או אירועים המונעים את קיום המשך אספקת השירותים.
  5. עבודה עם מתתחרים: בדרך כלל החברה לא תרצה שמשפיען שזה עתה קידם את עסקיה יקדם במקביל עסקים מתחרים.

האמור לעיל אל מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s